Na(j)prej o oblikovanju

Novice

Na(j)prej o oblikovanju

Nejka Golič, Ana KraljFoto: Dino Schreilechner

Samo Ačko, Jernej Stritar in Nenad Senić o dizajnu v medijih.

Samo Ačko, likovni urednik Dnevnika, in oblikovalec Jernej Stritar sta izpostavila predvsem težave, s katerimi se spopadajo oblikovalci in fotografi.”Na Dnevniku je približno 70 novinarjev, 2 oblikovalca in 4 fotografi in pol” je povedal Samo Ačko in s tem opozoril na stalni boj med novinarji, fotografi in oblikovalci. Dober tekst nastane, ko dobro sodelujejo oblikovalec, grafik in tekstopisec. Sam časopis brez oblikovanja poimenuje ”plahta” in poudarja, da gre za stalni boj med tem, ”ali boš imel več novinarjev in tekst ali pa oblikovalca in bodo s tem ljudje začeli brat’.” Po mnenju gostov in moderatorja Nenada Senića bo novinar kmalu moral prevzeti tudi vlogo oblikovalca.

Navsezadnje pa je pomembno, kaj pristane in nastane v časopisu. ”Oblikovalski cukrčki”, kot jih je poimenal Ačko, so med tekstom najbolj izpostavljeni. Jernej Stritar je kritično dodal, da izpostavljenost v ”cukrčkih” ponavadi ne prinese nobene dodatne vrednosti – tiste informacije večkrat sploh niso relevantne. Cilj časopisnih prispevkov ostaja, da se ”pove zgodba”. Tudi, če s fotografijo ali ilustracijo. Prednost infografičnega načina pripovedovanja zgodbe pa ostaja, da lahko oblikovalec z ilustracijo bralcu predstavi osnovno zgodbo, v tekstu pa se lahko bolj posvetijo zanimivim in poudarjenim informacijam.